Система освіти має не лише давати інформацію про різні спеціальності, а й готувати молодь до входження в сучасний корпоративний світ, прищеплювати навички постійного навчання, допомагати студентам робити перші кроки на шляху саморозвитку протягом усього життя. Експерти з Pro-Papers окреслили основні навички, які учні повинні отримати, щоб досягти успіху в академічному, професійному та особистому житті.
Критичне мислення та вирішення проблем
Ми живемо в епоху інформатизації, коли потоки даних ллються на нас тут і там. Недостатньо просто поглинати великі обсяги інформації, щоб позиціонувати себе як розумну людину. Його слід оцінювати критично і розділяти на достовірні та сумнівні факти. Підприємства шукають працівників, які приймають обґрунтовані рішення на основі глибокого аналізу, шукають інновації, пропонують оригінальні рішення, підвищують якість продукції та вирішують проблеми, з якими стикається компанія.
Завдання університетів – розвивати критичне мислення студентів. Це має допомогти випускникам бути сумісними з ринком праці, вирішувати проблеми, характерні для їхніх галузей, і сприяти корпоративному зростанню.
Співпраця
Людина може бути дуже розумною і талановитою, мати геніальні ідеї та вміти їх втілювати. Але навряд чи досягнеш успіху, не вміючи співпрацювати з іншими людьми. Співробітники спілкуються з колегами зі свого офісу, а також із субпідрядниками та міжнародними партнерами. Якого б рівня не досяг фахівець, потрібно вміти працювати в команді.
Більшість компаній не встановлюють суворої ієрархії при збиранні працівників у проектні групи. Це означає, що всі мають рівні шанси зайняти керівну посаду та впливати на інших. Щоб стати лідером, людині необхідно проявляти особисту харизму, відточувати мистецтво переконувати, задавати правильні питання, аналізувати слова та вчинки колег, намагатися дивитися на речі з їхньої точки зору, шукати компроміс, який задовольняє всіх, і надихати оточуючих на роботу. продуктивно виконувати спільні завдання.
Адаптивність
Світ не стоїть на місці. Вона зазнає постійних трансформацій. Студенти повинні бути готові до змін у своєму професійному житті, розуміти, що знайти високооплачувану, престижну посаду відразу після закінчення навчання і пропрацювати все життя в одній компанії практично неможливо.
У сучасній нестабільній економіці підприємства виникають і зникають, ростуть і деградують, змінюють свою структуру та ролі. Для молодих спеціалістів важливо бути спритними, вміти адаптуватися до ситуації на ринку праці, знайти роботу, яка відповідає їхнім талантам і дає змогу повністю розкрити професійний потенціал.
Ініціатива
Існує два типи людей: ті, хто віддає перевагу безпеці, уникає сюрпризів, ставить 5 цілей і досягає їх усіх, і ті, хто не боїться ризикувати, любить пробувати нове в гонитві за інноваціями, ставить 10 цілей і виконує лише 8 з них. їх. Хтось назве представників другої групи мрійниками, а хтось стверджуватиме, що все велике створено їхніми руками.
Більшість роботодавців шукають молодих спеціалістів з амбітними мріями та бажанням їх реалізувати. Педагоги повинні пояснити учням, що складні цілі корисні, оскільки вони допомагають мислити стратегічно, залишають місце для росту та саморозвитку, виводять професійні навички та знання на новий рівень.
Навпаки, люди, які пасивно підходять до своєї кар’єри і віддають перевагу простому виконанню наказів керівників, зазвичай залишаються на тих самих посадах протягом багатьох років і не приносять значних переваг своїм компаніям.
Ефективне спілкування
Професори вчать молодь писати реферати, читати підручники, здавати заліки. Але ця діяльність не має нічого спільного з реальними трудовими завданнями. Багато рекрутерів скаржаться на те, що випускники погано володіють комунікативними навичками, не вміють переконливо висловлювати свою точку зору, звертатися за допомогою до начальства, спілкуватися з клієнтами.
Це стосується як усних, так і письмових розмов. Студенти можуть написати курсову чи дисертацію, але їм важко надсилати електронні листи колегам і вести ділову документацію. Деякі з них навіть не мають гарного резюме та супровідного листа після закінчення навчання, а це перший крок до налагодження діалогу з роботодавцем.
Уява і допитливість
Сьогодні на будь-якому ринку є незліченна кількість гравців. Більшість із них виробляє схожу продукцію та пропонує стандартні послуги. Сміливі та незвичайні ідеї допомагають бізнесу виділитися на тлі конкурентів і привернути увагу клієнтів. Роботодавці шукають молодих людей, здатних генерувати такі ідеї, які мають надзвичайні таланти та вміють використати їх на благо компанії.
Традиційна освітня система досить бюрократична, створює клонів з однаковими вміннями та навичками. Вони не можуть запропонувати ринку щось абсолютно нове. Педагоги повинні змінити підходи до навчання, щоб стимулювати творчі здібності та уяву учнів, спонукати їх мислити нестандартно та розвивати унікальні речі.
Більшість людей з віком перестають бути цікавими, стають байдужими до нововведень і вважають за краще використовувати перевірені, хоча часто і застарілі підходи. Співробітники залишаються продуктивними, якщо завжди бачать красу навколишнього світу і прагнуть дізнатися про нього щось нове.
Персональний менеджмент
У житті кожної людини буває момент, коли викладачі та батьки перестають керувати її діями, і доводиться самостійно планувати кожен крок. Молодих людей слід вчити брати на себе відповідальність за свої дії, складати особистий графік, стежити за дедлайнами та організовувати розпорядок навчання, а не чекати, що керівники зроблять це за них. У міру дорослішання учнів викладачі повинні поступово послаблювати контроль, дозволяючи таким чином учням стати більш автономними та виробити індивідуальний стиль роботи.