Раніше це було досить просто. Один мовник мав права на деякі професійні види спорту, і ви заплатили пакет кабельного телебачення, щоб дивитися його. Але оскільки за останні роки кількість прав на спортивні змагання в прямому ефірі різко зросла, ігрове поле – так би мовити – стало набагато складнішим.
Дивлячись на ринки ставок у таких букмекерських закладах, як Everygame, ви побачите ліги та події з усього світу – і є хороший шанс, що ви так чи інакше зможете транслювати подію в прямому ефірі. Потокове передавання безперечно змінило те, як ми дивимося телебачення. Але сьогодні саме спорт сприяє змінам.
Традиційні мовники
До появи Netflix і потокової революції ми були цілком задоволені оплатою рахунків за кабельне телебачення, щоб дивитися прямі трансляції спортивних і телевізійних програм як частину пакету. Традиційні мовники та нові кабельні компанії показували види спорту, які ми хотіли, і глядачі мало звертали уваги на боротьбу за права.
У країнах за межами США ситуація була ще більш простою. У багатьох без кабельного телебачення, наприклад у Великій Британії, деякі спортивні змагання в прямому ефірі транслювали національні державні мовники, а деякі інші – на комерційних каналах. Більшість видів спорту навіть не транслювалися в прямому ефірі за межами великих міжнародних подій.
Перехід до потокового передавання
Впровадження потокової передачі кардинально змінило картину. Несподівано з’явилося більше можливостей для клієнтів, у тому числі для любителів спорту. Насправді, за винятком кількох винятків, спорт зараз є чи не єдиною прямою трансляцією, яку глядачі хочуть дивитися. Все інше споживається як частина важкої дієти.
Це бажання дивитися спорт, як це відбувається, можна розглядати як останню ланку традиційної моделі лінійного телебачення. Але з такою кількістю різних постачальників клієнти мають набагато більше вибору, ніж раніше. Ці потокові війни ставок також викликають фінансові проблеми для любителів спорту.
Гонка за контентом
Зараз спорт вважається джерелом грошей, коли мова заходить про трансляцію. Не кожна підписка на трансляцію призначена лише для спорту, але пряма трансляція безперечно є перевагою продажу. Усе інше зазвичай додається в пакеті. Компанії, які займаються трансляцією, повинні мати прямі трансляції спортивних трансляцій, щоб зацікавити клієнтів.
Але ці потокові компанії не можуть показувати трансляцію спортивних змагань постійно. Отже, існує ціла галузь спортивного мовлення, яка виробляє відповідний контент. Стандарти цих програм є змішаними, але об’єднані в пакет, щоб залучити любителів спорту – або, частіше, ліг.
Потокова трансляція для ліги та гравця
Однією з найбільш помітних змін у спортивних трансляціях за останні роки є угоди між окремими лігами. Хоча такі ліги, як NFL, NBA та MLB, мають власні угоди з потоковими компаніями та мовниками, на їхніх власних каналах також є велика кількість контенту.
З огляду на більш глобальну аудиторію, ці професійні спортивні ліги можуть продавати власні підписки відповідно до інтересів уболівальників. Окремі спортсмени також тепер достатньо багаті, щоб брати участь у змаганнях. Інвестування в ніші чи менші ліги та пропонування потокових пакетів спрямовує гроші на нові шляхи.
Технологічні питання
Незважаючи на те, що розвиток технологій дозволив індустрії спортивного мовлення розвиватися та розширюватися, існують обмеження. Інтернет ніколи не створювався для забезпечення пропускної здатності в реальному часі. Початковою метою була надійна доставка вмісту, але не швидко. Проблему затримки не можна відкинути, оскільки любителі спорту не допустять цього.
Ці проблеми із затримкою більше не є технічною проблемою. Але забезпечення того, щоб глядачі могли транслювати прямі трансляції спортивних змагань, які насправді транслюються в прямому ефірі, є дорогим процесом. Це означає, що невеликі потокові компанії виключаються з рівняння.

Потокові гіганти
Ці витрати на трансляцію та затримки не є єдиною причиною, чому ми нещодавно бачили нові імена, які виходять на спортивну арену в прямому ефірі. У той час як традиційні мовники об’єднувалися з потоковими компаніями, щоб залишатися актуальними, саме такі компанії, як Amazon і Apple, зробили найбільший сплеск за останні роки.
Не задовольняючись тим, що розгалужується майже в будь-якому іншому бізнес-секторі та приймає на себе постачання, Amazon тепер є головним гравцем у живих спортивних змаганнях. Він з великим ефектом залучився до найбільших видів спорту в США та світі, футболу та футболу, і, схоже, отримає ще більше контрактів на трансляцію в найближчі роки.
Перехід Apple до спортивних трансляцій у прямому ефірі зайняв трохи більше часу, але він також досяг успіху. Ексклюзивна угода з MLS може здатися не такою вражаючою, як угоди Amazon про NFL і EPL, але це продумана спроба контролювати вміст найпопулярнішого виду спорту в світі (хоча лише однієї ліги) і такого, який залучає все більшу аудиторію.
Залучення молодшої аудиторії
10-річна угода Apple на права MLS на суму 2,5 мільярда доларів на міжнародному рівні сприймається галуззю як заява про наміри. Це не буде кінець спортивної імперії компанії, але дуже цікаво, що так багато було інвестовано в лігу, яка вважається слабшою за світовими стандартами.
MLS залучатиме молодшу та різноманітнішу аудиторію до Apple TV+, яка в першу чергу покликана допомогти продавати більше продуктів Apple. Лояльність до бренду вже сильна, і тепер футбол у Штатах вважається молодшим і більш різноманітним видом спорту, ніж традиційні американські види спорту, такі як футбол і бейсбол. З огляду на те, що Чемпіонат світу з футболу не за горами, який частково планується провести в США, Apple виглядає ідеально підходить для розширення своєї частки ринку.
Майбутнє спорту та потокового передавання
Поява Apple у світі спортивних трансляцій може стати початком нової глави. Інші вищі ліги визнають можливість обійти третіх сторін і нададуть власні потокові пакети. Приєднання до однієї потокової компанії може бути навіть більш прибутковим, ніж багатомільярдні угоди, якими вони зараз користуються.
Просто увімкнути телевізор, щоб переглянути гру, тепер не більше, ніж далекий спогад. Спорт у прямому ефірі контролює те, як ми транслюємо загалом, і буде цікаво побачити, чи зможуть традиційні історії успіху трансляцій, як-от Netflix, не відставати, не виходячи на спортивну арену.