Актуальною проблемою DA є падіння інтересу студентів до онлайн-занять через сьогоднішню тривалість пандемії та дистанційне навчання. Давайте перевіримо, які стратегії залучення можна покращити
Чому важливо мати стратегії залучення студентів
Втрата уваги у студентів завжди була проблемою, навіть при традиційних лекціях і відвідуванні занять. У зв’язку зі зміною обставин у світі ми всі перейшли на заочне онлайн-навчання. Чим більше семестрів студенти проводять за комп’ютером, тим більше вони відходять від класичної форми навчання. Через це виникають додаткові проблеми, такі як:
- Погіршення соціальних навичок.
- Проблеми з концентрацією під час занять і лекцій.
- Втрата інтересу до навчання.
- Проблеми в спілкуванні з однолітками.
- Втрата мотивації відвідувати онлайн-заняття.
Незважаючи на це, вимоги до вчителів щодо успішності учнів не знизилися. Якщо ви репетитор, викладач або шкільний вчитель, від вас все одно очікують високих академічних результатів від учнів.
Кожен учитель робить усе можливе, щоб його учні брали активну участь у навчальному процесі. Часом це стає проблемою, але вихід завжди є. Тому індивідуальні стратегії залучення учнів мають право застосовуватися в розпорядку дня уроків. Ми пропонуємо ознайомитися з деякими з них у наступних параграфах.
Онлайн-стратегії як інструмент для розвитку навичок учнів
Залежно від проблем, які виникають у вчителя з певною групою учнів (або з одним учнем під час індивідуальних уроків), саме навколо них будуються та вибираються стратегії уроків. Іншими словами: знання проблеми конкретних учнів є правильним способом для вчителя обрати повністю індивідуальну стратегію.
Використання стратегій залучення до навчання допомагає розвинути комунікативні навички студентів, лідерські якості та здатність самостійно вирішувати навчальні проблеми. Так само використання стратегій покращує спілкування між учнями та вчителем. Кілька продуктивних схем роботи з учнями будуть описані в наступних параграфах.
Об’єднання учнів у групи
Цей метод можна використовувати з окремими учнями. Створіть зв’язок між парою студентів і створіть спільну зустріч один з одним, наприклад, раз на тиждень. Перш ніж це зробити, повідомте кожного студента про майбутню зустріч і попросіть їх підготувати та вивчити різні запитання щодо однієї загальної теми.
Під час зустрічі дайте кожному студенту можливість висловити свою думку та поділитися тим, що він чи вона дізналися. Цілком можливо, що, прислухаючись один до одного, учням стане цікавіше вивчати нудну тему. Таким чином ви вносите різноманітність у навчальну рутину. Кожен із студентів також почуватиметься частиною спільноти.
Зверніть увагу: з’єднуйте учнів, відносно схожих за характером. Це дозволить їм почуватися комфортно та з нетерпінням чекати наступної зустрічі.
Колективне вивчення тем
Ще один спосіб розвитку та підтримки соціальної частини життя студентів. Коли вчитель навчає досить велику кількість учнів, кожному учневі дуже важко бути залученим до процесу. З цією метою цілком доцільно проводити заняття, на яких учні спілкуються та обмінюються інформацією один з одним.
Як це працює: під час вивчення глобальної теми дайте кожному студенту (або малим групам) один невеликий параграф для вивчення. Таким чином, кожному з них не доведеться витрачати багато часу на дослідження. На наступному уроці дайте кожному учневі час поговорити про те, чого вони навчилися. Переконайтеся, що спікери говорять у правильному порядку. Цей патерн є моделлю активного залучення, яка дозволяє учням посилити спілкування. Також було доведено, що коли студенти спілкуються зі своїми однолітками, їм легше засвоювати те, що вони вивчають.
Дозвольте учням виразити свою індивідуальність
Традиційне навчання найчастіше не передбачає надання учням можливості проявити творчість. І в минулому, і в сьогоденні це була проблема відсутності у студентів можливості проявити свою індивідуальність. Запропонуйте своїм студентам дослідити тему та зробити презентацію так, як вони вважають за потрібне. При вивченні глобальних тем кожен раз вибирайте 2-3 студентів, відповідальних за презентації. Але не робіть процес шаблонним. Дозвольте кожному бути творчим. Якщо учень вважає, що він або вона може пояснити тему за допомогою чисел і стратегій навчання, дозвольте йому або їй поділитися своїми трюками.
Часто студенти розповідають, що їм цікаво слухати таких студентів, як вони. Створюйте зв’язок між учнями всіма можливими способами, і вони охоче приєднаються до ваших онлайн-уроків.
Самооцінка складності та пошук рішення
Суть методу полягає в поясненні учням вступу до теми. Учитель представляє вступ до теми та пропонує учням зробити висновки про те, які проблеми в ньому можуть бути. Цей метод передбачає активне спілкування учнів під час уроку.
Учитель повинен поставити перед учнями три завдання: обговорити передбачувані труднощі теми, почати пошук відповідей і поділитися висновками. Виділяючи достатньо часу, вчитель дозволяє учням бути незалежними. Після завершення процесу вчитель повинен взяти участь в обговоренні та дати свій відгук щодо процесу отримання кінцевого результату. Важливо пам’ятати про заохочення зусиль учнів.
Активне використання віртуальних інструментів
Використання зошитів і ручок повільно, але впевнено відходить на другий план. Вчителям важливо розуміти, що додавання різних онлайн-інструментів викликає додатковий інтерес серед учнів. Наприклад, такий інструмент, як інтерактивна дошка, не тільки полегшує процес навчання вчителя, але й викликає інтерес в учнів. Спостерігаючи за процесом, кожен може взяти участь в обговоренні. Також значно підвищується візуальне сприйняття інформації.
Веб-сайти, такі як https://jatapp.com/services/application-development-services/, допомагають включити різні симуляції в процес навчання. Кожен може знайти потрібний інструмент для себе та своїх учнів.
Досягнення результатів має бути видно
Ця стратегія є радше рекомендацією, як покращити стосунки вчитель-учень. Як приклад візьмемо ситуацію, коли ви пройшли довгий шлях у вивченні складної навчальної теми. Звичайно, шлях до закінчення навчання був досить важким. Студенти могли бути напружені, а іноді навіть у відчаї. Психологічно кажучи, кожен хоче похвали, як тільки досягає результату. Коли вчитель бере на себе особисту ініціативу і відзначає досягнення своїх учнів разом з ними, він будує міцний розумовий зв’язок.
Учитель повинен дозволити учням приділити 10 хвилин для розмови та обміну особистим досвідом і досягненнями. Також можна висловити співчуття всьому процесу. Це не обов’язково має бути щось масштабне, але переконайтеся, що ви не ігноруєте позитивні зміни під час онлайн-уроків.
Попередня підготовка визначає кінцевий результат
Учитель повинен бути готовий до роботи з учнями до початку заняття. Заздалегідь підготувати перелік стратегій активної участі, щоб підвищити загальну продуктивність групи учнів (або у випадку приватних уроків), важливіше, ніж здається. Морально-практична підготовка вчителя завжди гарантує кращий перебіг навчального процесу. Розуміючи, що студенти дедалі більше втрачають інтерес до онлайн-занять, майже всі викладачі задаються питанням, як покращити залучення студентів і підвищити загальну успішність. Це особливо важливо для тих, хто також викладає приватні уроки.
Випробовуючи різні схеми та стратегії, стає можливим стати єдиним унікальним учителем, до якого учні захочуть повертатися на кожному уроці. Розумова складова онлайн-уроків має величезний вплив на всіх учасників. Тому досягти результатів буде набагато легше, застосовуючи індивідуальні стратегії навчання.