Основні принципи фінансової грамотності дітей


Кожен колись задавався питанням, чому одні люди мають фінансову незалежність, а інші працюють, щоб вижити. Це, здавалося б, складне питання має пряму відповідь. Як правило, люди не володіють фінансовою грамотністю і не вміють розпоряджатися грошима.

У своїй книзі «Багатий тато, бідний тато» Роберт Кіосакі писав, що люди живуть у так званих «щурячих перегонах». Він описує це так: людина росте, отримує добру освіту, одружується, народжує дітей. Зростають сімейні доходи, люди отримують символи добробуту – дім, машини, відпочинок за кордоном. Потреби, як дохід і податки, постійно зростають. Люди починають шукати підробіток або другу роботу, пора починати відкладати на коледж, відкладати гроші на відпустку, платити кредити на новий будинок чи машину, а грошей не вистачає ні на що. А потім настає час, коли пора відкладати гроші на старість, і таким чином люди потрапляють у нескінченні «щурячі перегони», де немає ні фінішу, ні перемоги, так само, як сніжна куля зростає витрати, а доходи не ростуть. t встигають і накопичень немає як і не було.

Я надаю допомогу в написанні робіт і написав багато статей на тему фінансової грамотності. З цією метою я дослідив цю тему. І тому можу з упевненістю сказати, що зароблене людина здебільшого витрачає на пасиви (активи, які з часом втрачають свою вартість і не приносять грошей), забуваючи про активи (активи, які приносять додатковий дохід). Навчати фінансової грамотності потрібно з дитинства, закладати її основи в дитинстві.

Вирішити проблему фінансової безграмотності людей можна, ввівши предмет у шкільну програму. Деякі країни фінансують навчання дітей фінансовій грамотності. Наприклад, Великобританія запровадила шкільний предмет у бізнес-освіті, де вчили дітей розпоряджатися грошима.


У Чехії також є предмет фінансової грамотності, де дітям пояснювали, що таке гроші, як розподіляти, контролювати та регулювати особисті доходи та витрати. Студенти отримують інформацію про податки, комунальні послуги, плату за харчування та одяг, капітальні витрати на придбання житла та автомобіля, накопичення, інвестування та відкриття власної справи.

У США Міністерство фінансів запустило освітній проект Money as you grow. На сайті є п’ять розділів з інформацією для різних вікових груп: 3-5 років, 6-10 років, 11-13 років, 14-18 років і 18+ років. Зібрані тут дані, методи, інструменти, розвиваючі ігри, тести рекомендовані вчителям і батькам для навчання правильного поводження з грошима. Щоб краще зрозуміти фінансову систему в цілому, дітям у школі потрібно писати твір на тему випускних. Сформулювавши свою точку зору на це питання, вони зможуть розібратися в складних фінансових операціях. Для цього дітям також необхідно самостійно вивчити великий обсяг інформації та прочитати багато інформації про фінанси. На багатьох сайтах є значна база есе на фінансову тематику.

У цій статті я хочу висвітлити кілька основних понять, які діти повинні знати:

1) Ми отримуємо гроші за працю.

Діти не бачать, як працюють їхні батьки, але розуміють, що певний апарат (банкомат) видає гроші, якщо вставити туди чарівну картку. А ще можна прикріпити цю чарівну картку до терміналу в магазині – і ти купиш усе, що захочеш. Справжньої причини, чому видають гроші і оплачують продукти, вони не знають. Тому їм потрібно уточнити, що все це відбувається тому, що мама і тато працюють.


2) Гроші треба рахувати.

Важливо навчити дитину розпоряджатися своїм бюджетом (коли починається період кишенькових грошей). Дитині потрібно розповісти про грошові потоки, звідки взялися і куди пішли гроші. Розуміючи цю інформацію, можна більш усвідомлено підходити до своїх грошей.

3) Ви можете заощадити гроші.

У кожного є мрії. Діти не такі глобальні, як дорослі, але тим не менш. Багато батьків купують своїм дітям все, що заманеться (адже у самих батьків було важке дитинство). В результаті дитина не знає, чого хоче, тоне в подарунках і вважає, що до неї все приходить дуже швидко. Тому важливо не висміювати дітей, залишати їм місце для бажань і вчитися економити на їх реалізації.

4) Гроші можна покласти під відсотки або взяти в борг.

Так, цьому теж потрібно вчити дитину в сім’ї. Нехай мама і тато виконують роль банку. Ви можете запропонувати дитині гроші на зберігання дорослим під відсоток (як депозит у банку). Або якщо дитині чогось не вистачає, але хоче запропонувати дати в борг під відсотки. Так діти добре вивчать депозитно-кредитні відносини.

Це основні моменти, яким можна починати навчати дитину з дошкільного та молодшого шкільного віку.


Чим старша дитина і ближча до самостійного життя, тим глибше виникає необхідність розвитку грошово-економічних відносин. Незайвим буде вивчення з дитиною теми страхування, інвестицій, пенсійних накопичень, основ податкової системи тощо. І, головне, фінансова забезпеченість. Безумовно, найважливішим і найкращим способом навчання дитини є особистий приклад батьків. Але якщо деякі теми у дорослих «просідають», можна використовувати курси, тренінги та ігрові технології, які допоможуть дитині досконально опрацювати кожне питання.

біографія:

Естер Краудер — ентузіастичний блогер і редактор. Для вдосконалення своїх письменницьких навичок пише статті на різні теми. Пише статті на такі теми, як бізнес, освіта, інформатика тощо.

От admin